Onderzoeken en rapportages

Wat zijn de trends? Wat beweegt de doelgroep? Deze en andere vragen worden beantwoord in onderstaande recente en relevante onderzoeken op het gebied van toerisme en recreatie. 

Facts & Figures

De Vlaamse toerist

De Vlaamse toerist

Op 9 juni 2016 werd er vanuit de platforms Venlo-Maasduinen en Horst a/d Maas een inspiratiesessie georganiseerd over de Belgische toerist. Het NBTC heeft een interessante presentatie verzorgd.

Download PDF
Toeristische Trendrapportage 2014-2015

Toeristische Trendrapportage 2014-2015

Het laatste deel van de monitoring van de beleidsdoelen, zoals geformuleerd in het ‘Ambitiedocument Vrijetijdseconomie 2012 - 2015’ als onderdeel van het programma Economie en Concurrentiekracht.

Download PDF
Factsheet Trendrapportage 2014-2015

Factsheet Trendrapportage 2014-2015

Hierin staan de belangrijkste en meest recente feiten en cijfers over de vrijetijdssector in Limburg. Deze factsheets geven de belangrijkste uitkomsten weer.

Download PDF
Nationale Citymarketing Monitor 2013

Nationale Citymarketing Monitor 2013

In 2013 heeft de Erasmus Universiteit Rotterdam voor de tweede maal een grote enquête gehouden over citymarketing in Nederland: de tweede editie van de Nationale Citymarketing Monitor.

Download PDF
Bestedingenonderzoek 2015

Bestedingenonderzoek 2015

VVV Zuid-Limburg heeft ZKA Consultants opdracht gegeven onderzoek te doen naar de verdeling van de toeristisch-recreatieve bestedingen per gemeente in geheel Zuid-Limburg.

Download PDF
EURIB Top 100 onmisbare merken 2015

EURIB Top 100 onmisbare merken 2015

Uit het onderzoek blijkt dat het merk “VVV” door de Nederlandse consument in de totaallijst van Onmisbare merken op plaats 62 gezet is.

Download PDF
Toerisme en Zorg

Toerisme en Zorg

Toerisme @ Zorg is een grensoverschrijdend project voor de bepaling van de toekomstige behoefte aan toeristische infrastructuur voor zorgbehoevenden en hun familieleden.

Download PDF
Samen gastvrij in Bergen, Fase 3

Samen gastvrij in Bergen, Fase 3

Onderzoek naar het meerjarenplan stimulering en verbetering communicatieve en informatieve dienstverlening van toeristisch recreatieve en horecabedrijven in de gemeente Bergen.

Download PDF
Samen gastvrij in Bergen, Fase 2

Samen gastvrij in Bergen, Fase 2

Onderzoek naar het meerjarenplan stimulering en verbetering communicatieve en informatieve dienstverlening van toeristisch recreatieve en horecabedrijven in de gemeente Bergen.

Download PDF
Samen gastvrij in Bergen, Fase 1

Samen gastvrij in Bergen, Fase 1

Onderzoek naar het meerjarenplan stimulering en verbetering communicatieve en informatieve dienstverlening van toeristisch recreatieve en horecabedrijven in de gemeente Bergen.

Download PDF
Netwerkmarketing Dagtoerisme

Netwerkmarketing Dagtoerisme

Project over het toeristisch en recreatieve aanbod in Limburg en de Niederrhein Regio, waarin recreanten leefstijlen en doelgroepen centraal staan.

Download PDF
Onderzoek plattelandstoerisme

Onderzoek plattelandstoerisme

Bedrijven met plattelandstoerisme hebben met een sterk concurrerende markt te maken. Het wordt steeds belangrijker om gasten te vinden maar ook te binden. 

Download PDF
Gastvrij Nederland in 2025

Gastvrij Nederland in 2025

De gastvrijheidssector is een sector met een grote variatie aan vormen van gastvrijheid, een sector met kansen! Hoe maakt de sector gebruik van die kansen? Lees het in dit rapport.

Download PDF
Transitie van de binnenstad

Transitie van de binnenstad

Op 16 maart 2015 hielden Sandeburg en Rupert een leerzame presentatie tijdens de VVV Nederland kennisbijeenkomst, de presentatie 'Transitie van de Binnenstad'.

Download PDF
Onderzoek naar imago VVV

Onderzoek naar imago VVV

VVV Nederland heeft in samenwerking met Blauw Research een driejaarlijkse onderzoek naar het merk VVV uitgevoerd.

Download PDF
Tevredenheidsonderzoek

Tevredenheidsonderzoek

Om te achterhalen of de gebruiker van het fietsknooppuntennetwerk 100% tevreden is, heeft het Routebureau Noord- en Midden-Limburg een onderzoek laten uitvoeren.

Download PDF
Trends voor B&B's

Trends voor B&B's

De trends en ontwikkelingen voor de sector, gepresenteerd door Hanny Arens van B&B Nederland.

Download PDF
Onderzoek dagrecreant

Onderzoek dagrecreant

Samenvatting met een beknopt inzicht in de doelgroepen Limburgers, Vlamingen en bezoekers uit de Niederrhein regio over hun bezoek aan Noord-Limburg.

Download PDF
Workshop E-fitness

Workshop E-fitness

Input uit de workshop E-fitness van VVV Midden- en Noord-Limburg.

Download PDF
Toekomstplan toerisme Nederland 2025

Toekomstplan toerisme Nederland 2025

Deze toekomstvisie staat in het teken van de gastvrijheid in 2025, samengesteld door Gastvrij Nederland. 

Download PDF
Fit voor de Duitse markt

Fit voor de Duitse markt

In deze presentatie vindt u conclusies, tips en aanbevelingen voor de marketing in de Duitse toeristische sector.

Download PDF
Tips en aanbevelingen Duitse markt

Tips en aanbevelingen Duitse markt

In dit document vindt u tips en aanbevelingen voor de marketing in de Duitse toeristische sector.

Download PDF
Fit für den deutschen Markt

Fit für den deutschen Markt

In dit document vindt u tips en aanbevelingen voor de marketing in de Duitse toeristische sector. (Duitstalig)

Download PDF
Kerncijfers 2014

Kerncijfers 2014

Gastvrij Nederland en NBTC Holland Marketing willen met deze online uitgave inzicht geven in de belangrijke kerncijfers van de sector.

Bekijk magazine
Aanmaken locatie op Google Maps

Aanmaken locatie op Google Maps

Een handleiding om Google Mijn Bedrijf aan te maken én vervolgens zichtbaar te zijn op de plattegrond van Google Maps vindt u hier.

Meer info
Héél veel
voordeel
voor € 5,-

De Limburg Card!

Koop nu je Limburg Card en profiteer met deze kortingskaart van leuke voordelen, speciale aanbiedingen en vele extra’s op het gebied van eten en drinken, overnachten of zien en doen in Limburg.

De Limburg Card kost € 5,00 en geeft voor maximaal 4 personen per card een kalenderjaar lang voordeel op meer dan 100 verschillende uitjes!

Naar de Limburg Card
map